قابل توجه آقای شاه حسینی ، خانه سازمان‌های مردم نهاد شهرستان دیر افتتاح شد چرا توسط قبادی مدیر کل دفتر اجتماعی خانه تشکلهای استان کرمانشاه در آستانه تعطیلی قرار گرفت؟

حیات غرب - در سطح کشور استانهای مختلف به درستی پیام دولت را در خصوص تقویت تشکلهای مردم نهاد در یافت کردند و با تمام قوا برای تقویت سمن ها  در استان خود قدمهای بلندی برداشتند .

 در استان کرمانشاه و توسط قبادی مدیر کل دفتر امور اجتماعی اقدامی ناشیانه صورت گرفت تا مانع رشد تشکلهای مردم نهاد  در استان کرمانشاه شود .

در 8 سال دولت احمدی نژاد بسیاری از سمنهای کشور تعطیل شدند . و خانه تشکلها در سراسر کشور تعطیل شد . تفکر انحصار گرایانه احمدی نژاد و یارانش اعتقادی به تقویت تشکلهای مردم نهاد نداشت . در کرمانشاه هم توسط این مدیران متعهد به احمدی نژاد ، تشکلهای مردن نهاد و خانه تشکلها تعطیل شد .

در دولت روحانی و  با حضور آقای آزرمی معاونت سابق سیاسی امنیتی استان و رضایی استاندار  ،خانه تشکلها در کرمانشاه علی رغم میل قبادی مدیر کل دفتر اجتماعی جانی دوباره گرفت و شروع به فعالیت کرد و در این راستا قدمهای خوبی برای تقویت تشکلهای مردم نهاد استان برداشت شد . با رفتن آزرمی، مدیر کل دفتر اجتماعی  در صدد تحقق خواسته خود و تعهدش نسبت به تفکر احمدی نژاد بر آمد و به اشکال مختلف و دفاع جانبدارانه از چند تشکل مانع فعالیت خانه تشکلها شد .

 در این راستا و در جایی که استانهای دیگر در فکر استفاده از قانون و تبصره های پیوستی برای تقویت استان خود هستند  . آقای قبادی در استان کرمانشاه و با استفاده از جایگاه حاکمیتی و بدون ارائه اطلاعات روشن به استاندار، با وزارت کشور مکاتبه کرد تا از تبصره ای برای نابودی خانه تشکلها قدم بردارد تا کرمانشاه در این زمینه هم با کمک مقامات دولتی در قعر جدول رشد تشکلها مردم نهاد در کشور قرار گیرد .

در زمانی که قبادی و امیری معاونت ایشان قدمهای بلندی برای نابودی خانه تشکلها برداشتند . هر کوره دهاتی در حال تاسیس خانه تشکلها و شبکه های مردم نهاد است .

امید واریم این موضوع حساس از دید استاندار  شاه حسینی سر پرست معاونت سیاسی امنیتی نادیده گرفته نشود و با مدیران خاطی برخورد و امید را در بین تشکلهای مردم نهاد تقویت کند .

ساختمان سازمان‌های مردم نهاد شهرستان دیر در آئینی با حضور استاندار بوشهر افتتاح شد.

به گزارش "ناصرون "، مصطفی سالاری صبح پنجشنبه در آئین افتتاح ساختمان سازمان‌های مردم نهاد شهرستان دیر اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه افتتاح امروز مربوط به این ساختمان می‌شود چرا که با ارائه انتقاد با پیشنهادات می‌توانند کمک بزرگی برای رشد و توسعه استان داشته باشند.

استاندار بوشهر خطاب به مسئولان بیان کرد: باید توجه ویژه‌ای به نخبگان فعال در سمن‌ها داشته باشید چرا که می‌توانند بار بزرگی از دوش ما با فعالیت‌های نوین خود بردارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استان ما ظرفیت‌های زیادی دارد و اگر از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده نشود، ظلم به جوانان است.

سالاری در ادامه به اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد، اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد تقویت‌کننده دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما توسعه متوازن استان در شهرها و روستاها است و تلاش کردیم در یک سال اخیر در تمامی روستاها حداقل دو پروژه اجرا شود.

استاندار بوشهر در این آئین ۵۰ میلیون ریال به خانه سازمان‌های مردم نهاد شهرستان دیر کمک کرد.// مهر

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی