دومین جلسه شورای مشاورین و اعضای خانه تشکلهای استان کرمانشاه با معاونت سیاسی اجتماعی استانداری کرمانشاه

  

حیات غرب – سیاست دولت تدبیر و امید در حوزه اجتماعی آن است که در روند فعالیتهای اجرایی  ، مردم و تشکلها در حوزه تصمیم سازی و اجرایی نقشی پررنگ تر و موثرداشته باشند . تجلی حضور مردم در قالب تشکلهای مردم نهاد تحقق می یابد که در همه حوزه ها فعالیت داشته و رابط  بین نهاد حاکمیتی و مردم هستند  .

زمینه حضور مردم هر چه بیشتر و بهتر فراهم شود به همان میزان روند اجرایی سالمتر و شفاف تر و بهتر طی خواهد شد . استان کرمانشاه بیش از استانهای دیگر در گیر مسئله اشتغال و توسعه نیافتگی است .لذا برای سرعت بخشی در روند فعالیتهای موثر اجرایی بیش از استانهای دیگر نیاز به این حضور مردمی دارد .

مدیریت فعلی حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اعتقاد واقعی به اصل مشارکت و بدور از جنجال آفرینی و ارائه آمار های کاذب ، بصورت بنیادی و ریشه ای در راستای تحقق مردم سالاری و حضور مردمی تلاش دارد . تا تند باد های فصلی و سلیقگی نتواند آسیبی به آن بر ساند و فعالیت عملی  تشکلهای مردم نهاد بصورت قانونی و عینی تبلور یابد .

لذا مسئولین و کارشناسان محترم حوزه اجتماعی در اواخر سال گذشته اقدام سازمان یافته ای را در این خصوص شروع کردند . در اولین اقدام شورای مشورتی تشکلهای مردم نهاد شکل گرفت تا در کنار خانه تشکلها ، کارهای اساسی در حوزه تشکلهای مردم نهاد را رصد کرده و راهکار های اجرایی در جهت ارتباط سالم و سازنده بین نهاد های حاکمیتی و مردم را ترسیم کنند .

انتخاب اعضای شورا ، گزینشی نبود.  بلکه  تشکلهای مردم نهاد در هر حوزه با انتخاباتی سالم در استانداری نماینده خود را برای حضور در شورای مشورتی انتخاب کردند . 

این شورا در حوزه های – خیرین – اجتماعی – فرهنگی – آسیب های اجتماعی  - محیط زیست – ورزش و جوانان فعالیت دارد .

دومین جلسه شورای مشاورین و اعضای خانه تشکلهای مردم نهاد استان کرمانشاه  با حضورآقایان شاه حسینی  معاونت سیاسی اجتماعی استانداری – بابا جانی مدیر کل حوزه اجتماعی – رشیدی مشاور معاونت استانداری - امیری معاونت امور اجتماعی – صفری و ولی زاده کارشناسان این حوزه در روز دوشنبه 23 فروردین ماه در استانداری تشکیل شد  .

در ابتدا آقای رشیدی اقدامات انجام شده  در خصوص روند شکل گیری شورای مشورتی را تشریح کردند و در خصوص اهمیت فرهنگ سازی توسط تشکلهای مردم نهاد گفت : درکشور های توسعه یافته نقش و جایگاه حضور مردم بصورت روشن و درست ترسیم شده است . یکی از دلایل عمده پیشرفت آنها ،تقویت جایگاه مردم در روند اجرایی است . بر این اساس آقای شاه حسینی از ابتدای حضور در این مسولیت تمام همت خود را بکار برده اند که جایگاه سمن ها و خانه تشکلها به عنوان بازوان تنومند مسئولین اجرایی و حاکمیتی بتوانند نقش آفرینی کنند .

ایشان در خصوص فرهنگ سازی توسط سمن ها گفت : بسیاری از کشور های توسعه یافته  برای رفع مشکلات در تمام زمینه ها ، ابتدا فرهنگ سازی می کنند و مقوله تربیت و فرهنگ سازی را به ngo ها واگذار کرده اند . با این اقدام کار مسئولین اجرایی برای خدمات رسانی در زمینه های اقتصادی و اجتماعی به راحتی پیش می رود .  

آقای شاه حسینی ضمن خوش آمد گویی و آرزوی سالی سر شار از موفقیت برای حضارگفت : امید وارم در فرصت پیش آمده به شایستگی قدمهای مثبتی برداریم . با مشورتی که از قبل با تعدادی از صاحب نظران و دوستان داشتیم تصمیم بر این شد ، فعالیت سمن ها با تر کیب و شاکله جدید شروع به کار کند .در اواخر سال گذشته مقدمات این ایده طی شد و الآن به این نقطه شوق انگیز رسیده ایم که دست در دست یکدیگر اهتمام کنیم تا مسائل استان را بهتر و قوی تر از گذشته دنبال شود. افق ما در این خصوص همان خانه تشکلها است که باید تقویت شود و با همراهی این شورا کار ها با قوت بیشتری به پیش برود . هدف اصلی این است که از ظرفیت گرانقدر تشکلهای مردم نهاد در جهت پیشبرد اهداف استان استفاده شود .

شاه حسینی در خصوص اولویتهای استان در سال 95 گفت :او لویتهای استان در ساختار اداری تعریف شده که اگر بخواهد به خوبی اجرا شود بخشی از آن مر بوط به همین تشکلهای مرده نهاد و استفاده از ظر فیتهای بالقوه آنها است .این اولویت عبار ت است از  اجرای  اقتصاد مقاومتی و اشتغال و رفع آسیب های اجتماعی . برای این کار باید از ظرفیتهای استان در تمام ادارات استفاده کرد .

بنده دو هدف و رسالت را در سال جدید برای خانه تشکلها جدی می دانم 1 – بر نامه ریزی به منظور توانمند سازی تشکلهای مردم نهاد 2 – تبیین نقش و جایگاه تشکلها در جامعه و فراهم کردن زمینه های فعالیت قانونی آنها و اجرای سیاستهای اجتماعی نظام با کمک سازمانهای مردم نهاد.

در ادامه مشاورین حوزه های مختلف و هیئت مدیره خانه تشکلها دیدگاه های خود را در خصوص تقویت تشکلهای مردم نهاد و ار تباط سازنده با مدیران اجرایی مطرح کردند .

 همچنین مقرر شد مکان و بودجه لازم برای پیشبرد برنامه های خانه تشکلها در راستای اقتصاد مقاومتی تامین شود . 

 

 

 

نظرات  

 
#1 kalifh 1395-01-23 23:27
چرا اینقدر دروغغغغ غغغغغغغغغغغغغغغ غ اتفاقا من خودم شخصاحضور داشتم و کاملا گزینشی بوددددددددددددد ددددددددددددددد
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی