کارگاه تربیت مربی پیشگیری از طلاق (TOT)بامشارکت استانداری کرمانشاه برگزار گردید

 

حیات غرب - طلاق یکی از آسیبهای اجتماعی است که علاوه بر فرد خانواده های مختلفی را درگیر می کند . متاسفانه مدتی است آمار طلاق سیر صعودی پیدا کرده است . استانداری کرمانشاه برای پیشگیری از این موضوع با مشارکت ((موسسه پیشگیری از آسیبهای رفتاری) یکدوه کارگاه تربیت مربی (tot ) را در روز دوشنبه 18 بهمن 95 آغاز کرد .

در این دوره آموزشی یک روزه ، عوامل مهم در پیش از ازدواج و مهارتهای ارتباطی لازم برای زندگی زناشویی آموزش داده خواهد شد . افراد آموزش دیده پس از گذراندن این دوره به عنوان مدرس فعالیت خواهند کرد .

کارآموزان این دوره آموزشی بیشتر افراد متخصص و تحصیلکرده در زمینه روانشناسی ، مشاوره وامور فرهنگی هستند . جامعه هدف این گروه دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی در نواحی سه گانه شهر کرمانشاه ودانشجویان  دانشگاه های دولتی  و غیر دولتی در سطح استان خواهند بود. گروه سنی فوق ، چون در معرض ازدواج قرار دارند این آگاهی بخشی باعث خواهد شد  ضریب تحمل و تاب آوری در آنها افزایش یابد و نگاه عمیق تری به مقوله ازدواج پیدا کنند .

در افتتاحیه این مراسم خانم فرشته گازرپور مدیر عامل این تشکل مردم نهاد در خصوص انگیزه و چگونگی تشکیل این دوره آموزشی با مشارکت و حمایت دفتر اجتماعی استانداری کرمانشاه توضیحاتی برای مدعوین ارائه نمودند .

 سپس آقای بابا جانی ضمن استقبال و حمایت از اینگونه کارگاه ها با مشارکت تشکلهای مردم نهاد که واسطه مردم و مسئولین هستند گفت  :امیدوارم این دوره های آموزشی منبع خیر برای استان باشد .آسیبهای اجتماعی درسطح کشور به مرحله ای رسیده که باید نگاه ویژه و خاصی به آن داشت و برای جلوگیری از خسارتهای اجتماعی باید همه پای کار باشند . در ده استان کشور که متاسفانه کرمانشاه هم یکی از آنها است ما در وضعیت قرمز قرار داریم .یعنی استان ما نیاز به کار بیشتری دارد.

ایشان ضمن بیان مقوله های آسیبهای اجتماعی و حساسیت استان نسبت به رفع و پیشگیری از آنها گفت :در حوزه آسیبهای اجتماعی 5 مقوله داریم که طلاق هم یکی از آنها است در این بخش به مراحل حادی رسیده ایم .لذا نیاز به یک سری مداخلات جدی دارد. موضوعات طلاق ، مفاسد اخلاقی ، حاشیه نشینی در دستور کار جدی نظام و دولت قرار دارد.امیدواریم با فعالیتهایی که در این زمینه انجام خواهد گرفت ، شاهد کاهش روند این آسیبها باشیم . این کار گاه آموزشی برای جامعه هدف جنبه پیشگیری دارد .مقوله طلاق دو جنبه علت و معلولی دارد که معمولا در مبارزه با طلاق هر برخورد ، جنبه انفعالی دارد و ممکن است نتیجه محسوسی به دنبال نداشته باشد . اما این فصل از کار که حالت پیشگیرانه و آموزش دارد و نتایج آن در دوره های بعد قابل مشاهده خواهد بود .

در سرفصلهای آموزشی هر چقدر به آموزه های دینی و ادبیات قرآنی توجه شود به همان میزان آثار آن درونی و عمیق خواهد شد .یکی از اهداف این دوره ها این است آستانه تحمل جامعه هدف را بالا ببریم و موضوعاتی آموزش داده شود که خیلی سریع به پایان راه نرسند بلکه صبر و تاب آوری خود را افزایش دهند . سعی شود جامعه هدف این دوره آموزش از مناطق حاشیه ای انتخاب شوند که بسیار حائز اهمیت است . متاسفانه در این مناطق میزان آسیب پذیری مردم بالاتر است . در دوره ها حتما اطلاعات آماری و برای ارزیابی بعدی ثبت و ضبط شود .این کار باعث خواهد شد افراد آموزش دیده بعنوان گروهی مرجع در آینده مورد ارزیابی مطالعاتی قرار گیرند . 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی