استاندار در دیدار با تشکلهای مردم نهاد : همراهی با سمن ها را در عمل نشان می دهیم

 

 

 

حیات غرب - مسئولین ارشد استانداری در استان کرمانشاه همگام با دیگر استانها سیاست حمایت و تقویت تشکلهای مردم نهاد را در دستور کار قرار داده اند . در زمان استاندار سابق آقای رضایی سنگ بنا و مقدمات این موضوع به خوبی پیش رفت. ولی مقاومت بخشی از مدیران میانی که بیشتر وام دار دولت قبلی بودند باعث شد برابر انتظار مسئولین سمنها از رشد کافی بر خوردار نشود . این موضوع از دید تصیم سازان استانداری مغفول نماند و برای تسهیل در امور تشکلهای مردم نهاد تغیراتی را در حوزه معاونت اجتماعی استانداری انجام دادند . این اقدام ارزنده مورد توجه سمنها قرار گرفت تا با دلگرمی بیشتری به فعالیت در تمام حوزه ها بپردازند .

در ماه مبارک رمضان و به منظور اطلاع از نقطه نظرات دبیران سمنها آقای دکتر رازانی استاندار و دکتر شاه حسینی و کارکنان محترم دفتر امور استانداری در روز جمعه در ضیافت افطار میزبان تشکلهای مردم نهاد بودند . در این جلسه ضمن معرفی آقای علیرضا گودرزی بعنوان مدیر کل دفتر امور اجتماعی تعدادی از دبیران تشکلها به نمایندگی از سمنها نقطه نظرات خود را عنوان کردند که استاندار کرمانشاه و معاونین ایشان در کمال صبوری مستمع نظرات آنها بودند . در طول ماه مبارک رمضان استانداری چنین جلساتی با بخشهای مختلف برگزار کرده است .ولی جلسه دیدار با سمنها طولانی ترین جلسه بود که نشان می دهد مجموعه استانداری برای فعالیت تشکلهای مردم نهاد اهمیت زیادی قائل است .

در این نشست صمیمی استاندار کرمانشاه در خصوص حمایت از تشکلها گفت : تشکل های مردم نهاد برای مجموعه استانداری و بنده بسیار اهمیت دارد . افزایش سمنهای استان در این دوره از 185 به 315 و همینطور راه اندازی دوباره  و تهیه امکانات برای خانه تشکلها ی استان کرمانشاه بعنوان نماینده سمنها نشان از این اهمت است .

آقای شاه حسینی از زمانی که در حوزه استانداری مشغول فعالیت شدند به این موضوع توجه ویژه داشته اند . انتصاب مدیر کل دفتر امور اجتماعی نیز در جهتی بوده است که باعث تقویت تشکلها مردم نهاد باشد .

استاندار کرمانشاه در خصوص نگرش نوین به مدیریت و سیاست و کوچک نمودن دولتها گفت :تجربه بشری به این نتیجه رسیده است که دولتها در امور جامعه تصدی گری حد اقلی داشته باشند .سیستمها و نظامهای سیاسی که دولتها را حداکثری می دیدند و دولت به نیابت از مردم تصدی تمام امور را به عهده داشت ، مدتها است رو به افول گذاشته است . مصداق دولت حد اکثری جوامع کمونیستی بودند . این جوامع نشان دادند از موضوع توسعه بسیار عقب مانده و از حل بدیهی ترین موضوعات ناتوان بودند .

وی ادامه داد : در جوامع دولت حد اکثری علم ، فرهنگ و موضوعات مختلف اجتماعی به درستی رشد نمی کند و عقب ماندگی گسترده بر کل جامعه حاکم خواهد شد . مردم جوامع آن روز کمونیستی مثل جوامع بدوی بودند که این موضوع در رفتار و فرهنگ مردم قابل مشاهده بود .

در جوامع دولت حد اکثری فساد و رشوه خواری گسترده بود . امروز بشر به سمت دولت حد اقلی پیش می رود . بخش عمده ای از اقتصاد به مردم و امور فرهنگی و اجتماعی به تشکلهای مردم نهاد سپرده می شود .

اگر جامعه ساز و کاری بوجود بیاورد که بتوان از ظرفیت و توان مردمی در قالب تشکلهای مردم نهاد استفاد کند، آنگاه جامعه می تواند مسیر توسعه را به درستی طی کند. من با تمام وجود به فعالیت تشکلها باور دارم .

استاندار کرمانشاه در خصوص آسیبهای اجتماعی استان و حل آن به دست تشکلها گفت : ما در بخش اجتماعی دچار آسیبهایی هستیم که تشکلها در حل این معضلات می توانند موثر باشند . بنده به دفتر امور اجتماعی تا کید می کنم به بخش فرهنگ و فرهنگ سازی توجه ویژه شود . یکی از مشکلات مردم خصوصا جوانان عدم باور به خود و توانمدیهای خود است که می تواند عامل بوجود آمدن آسیبهای اجتماعی شود . تشکلهای مردم نهاد می تواند با جذب جوانان این روحیه خود باوری را در آنها تقویت کند .

رازانی در خصوص تدوین طرح توسعه سمنها گفت : بنده از دفتر امور اجتماعی می خواهم با کمک تشکلها و صاحب نظرات طرح توسعه 5 ساله سمنها را تدوین کند. تا بعد از خاتمه برنامه به رشد کمی و کیفی قابل توجهی برسیم و شاهد تاثیر گذاری بیشتر سمنها در جامعه باشیم . نسل جوان به شدت به اجتماعی شدن نیاز دارد . این کار را سمنها می توانند انجام دهند و ما در عمل همراهی با سمنها را نشان می دهیم 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی