مطالبات سمن های استان کرمانشاه از زبان قائم مقام خانه تشکلها


حیات غرب - خانم لیلا صندوقی از پیشگامان و موسسین خانه تشکلهای استان کرمانشاه و قائم مقام فعلی خانه و مدیرعامل موسسه اعجازالقرآن و اعجاز مهر همواره به دنبال رشد فرهنگ قرآنی در جامعه بوده است . ایشان در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی یکی از فعالین این عرصه هستند . در جلسه صمیمی تشکلهای مردم نهاد با استاندار کرمانشاه که در روز جمعه 2 تیر ماه 96 در محل استانداری  برگزار شد ایشان بعنوان نماینده تشکلهای قرآنی و دیگر تشکلها مطالبات عمومی را به اصلاع استاندار کرمانشاه و معاونین ایشان رساندند امید که با پیگیریهای لازم شاهد رشد و شکوفایی تشکلهای مردم نهاد در استان کرمانشاه باشیم .  

 

استاندار محترم جناب آقای دکتر رازانی مستحضر می باشید

پیشگامان و دلسوزان عرصه سازمانهای غیردولتی مانند احزاب دارای کارکرد سیاسی نیستند و وارد عرصه قدرت نمی شوند و هویت آنان با احزاب جدا می باشد. . اما مداخله در مسائل کلان سیاسی کشور را اگر سیاسی فرض نکنیم شکی نیست که در این وادی سازمان های مردم نهاد و غیر دولتی نقش حساسی دارند .

و به حول و قوه الهی می خواهند و می توانند در چهار چوب قانون و با نظارت دولت به مردم خدمت کنند . نظرات مردم را نمایندگی و در امور حقوق شهروندان به ایفا نقش بپردازند .

نهادهای مدنی حلقه های شاهد و واسط بوده و منعکس کنندگان مطالبات و انتظارات مردم هستند.

این موسسات بر مبنای تخصص و علاقه با کمترین چشمداشت مادی و با هدف افق های متعالی و انسانی پایه ریزی شده اند .

استاندار محترم سازمانهای مردم نهاد دوران تاسیس را سنوات متمادی ست پشت سر گذاشته اند و وارد مرحله گذار شده اند.  و اما تا کنون بایسته و شایسته به موضوع پایداری سازمان های جامع مدنی پرداخته نشده است .

ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی در جمع سازمان های غیر دولتی به تاریخ مرداد ماه 1393 بیان فرمودند: روشن گردیده که دولت قادر نیست همه امور و نیازمندی های جامعه را بر عهده بگیرد و اساس دولت وظایف در همه امور تا آنجایی که امکان دارد را به مردم ، انجمن ها ، و تشکل ها واگذار کنند. و فرمودند در واقع یک پایه سازمان های خصوصی و یک پایه را تشکل های مردم نهاد و یک پایه را دولت تشکیل می دهد .

مقام عالی استان جناب دکتر رازانی در برنامه ششم توسعه

 مستقیم به توسعه اجتماعی و توانمند سازی محرومان و فقرا با اولویت زنان سرپرست خانوار و پیشگیری آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی ایران اسلامی و آموزش اجتماعی و ارتقاء مهارت های زندگی اشاره گردیده است.

و در منشور حقوق شهروندی تشویق ، حمایت و جلب مشارکت افراد ، متخصصان تشکل ها و نهادهای مدنی و خصوصی برای ارتقاء فرهنگ عمومی و گسترش مطالبات همگانی قید گردیده .

و قطع به یقین اعتقاد داریم مطالبات دینی با مباحث اجتماعی مرتبط می باشد.

و ایجاد رابطه  و همگونی بین دو هدف دین و هدف اجتماعی و تطبیق آموزه های قران کریم بر مسائل اجتماعی و حیات سالم بشری تاثیر بسزا  و آرامش و اثربخشی آحاد جامعه را بدنبال دارد.

و مع الوصف بر این باور باشیم

غفلت موجب ذلت و آشفتگی در دنیا و عذاب الهی می باشد.

حال با کسب اجازه از صاحبنظران از محضر جنابعالی مقام ارشد استان درخواست خود را در دو بخش مطالبه از دولت و ارائه پیشنهاد مطرح می نمایم.

امید است با حسن نیت و تدبیر حضرتعالی و مجموعه همکاران شاهد رشد و شکوفایی ایران سرافراز باشیم.

1- به رسمیت شناختن سازمان های غیردولتی بعنوان بازیگر جدید در عرصه توسعه

2- حمایت و شور با نمایندگان استان به منظور پیگیری فرآیند و تصویب لایحه قانون سازمان های غیردولتی

3- استقبال از نقطه نظرات سازمان های غیردولتی و متخصص در تدوین برنامه های راهبردی استان

4- حضور نماینده سازمان های غیردولتی در کارگروه های استانداری

5- حضور افراد متخصص غیر دولتی بعنوان مشاور کارشناسان دستگاه دولتی به منظور اجراء برنامه ها و  پروژه ها

6- تعامل دولت و سازمان های غیردولتی و متخصص در واگذاری امورات و برنامه های ابلاغی با نظارت، هدایت و حمایت دولت

7- حضور نماینده سازمان های غیردولتی در کمیسیون های شورای اسلامی شهر

8- تخصیص اعتبار نشست ها و همایش سازمان های غیردولتی به منظور ارتقاء و هم افزایی محلی، منطقه ای و ملی

9- تشکیل کارگروه تخصصی کاهش آسیب های اجتماعی استان به منظور اقدامات پیشگیرانه و هماهنگ نمودن برنامه های استان با حضور نماینده سازمان های غیردولتی، معاونت پیشگیری نیروی انتظامی، معاونت پیشگیری دادگستری، آموزش و پرورش، اداره کار، شهرداری ها، شورای شهر، امور جوانان و بهزیستی.

10- ایجاد زیر ساخت محیط و فضاهای نشاط و شادابی با برنامه و هدفمند برای جوانان این دیار

11- گسترش آموزش عمومی و نهضت تقویت باورهای دینی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی

و السلام سرانجام کلام

 

 

 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی