قریب به 10 میلیارد تومان در بخش اجتماعی و فرهنگی هزینه می شود که در تاریخ فعالیتهای استانداری بی سابقه یا کم سابقه است

حیات غرب - آقای شاه حسینی از زمان مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی در نزد اهالی فرهنگ بعنوان چهره ای آرام ، منطقی ، صبور و علمی شناخته شده است . در ابتدای حضور در سمت معاونت سیاسی امنیتی تعدادی عقیده داشتند مقوله و جنس فعالیت این حوزه با فرهنگ متفاوت است . لذا روحیه لطیف در این حوزه نمی تواند موفق شود . ولی ایشان نشان داد در هر حوزه ای اگر اخلاق و فرهنگ ، هم دلی و هم افزایی صورت بگیرد موفقیت حاصل می شود . بخش زیادی از فعالیت حوزه سیاسی امنیتی مربوط به امور اجتماعی است و این بار سنگین را کسی می تواند به دوش بکشد که با مقوله فرهنگ آشنا باشد . لذا حضور ایشان در این سمت باعث خوشحالی و تقویت تشکلهای مردم نهاد شد است .

آقای شاه حسینی در زمان حضور و در کنار خانه تشکلها و برای تقویت آن شورای مشورتی تشکلهای مردم نهاد را در 10 حوزه راه اندازی کرد که منتخبین با رای مستقیم سمنها به شورا راه پیدا کردند . همچنین ایشان ساخت سمن سرا ها در کرمانشاه و شهرستانها را در دستور کار دارند تا بخشی از فعالیت تشکلهای مردم نهاد متمر کز تر شود .

روز جمعه 2 تیر ماه در محل استانداری تشکلهای مردم نهاد با استاندار و معاونین جلسه مشترک داشتند.

شاه حسینی در خصوص تشکیل جلسه و اهداف آن گفت :به جهت اهمیت فعالیت تشکلهای مردم نهاد این نشست از قبل در دستور کار قرار داشت . ولی حجم کار های اداری و انتخابات آن را به اکنون موکول کرد تا با فراقت بال بیشتر گفتگو صورت بگیر . از آقای رازانی سپاسگزاریم که برای برگزاری این جلسه تا کید داشته و وقت گذاشتند. امیدواریم این بهانه ای برای گفتگوی بین مجریان و دبیران سمن ها باشد .

دکتر شاه حسینی در خصوص نتیجه بخش بودن روش اعتدالی در جامعه گفت : رئیس جمهور اعتقاد دارد راهی بهتر از اعتدال برای پیشرفت وجود ندارد . دقت به این معنا و مفهوم نوعی شیوه زندگی است که امیدواریم دست مایه ارزشمندی برای ادامه راه در چهار سال پیش روی باشد .مولفه های مهمی از معنای اعتدال همچون قانون گرایی ، دیگر گرایی قابل درک است .

معاونت سیاسی و امنیتی استان در مورد همگرایی و تحمل نظر دیگران و اینکه تشکلها باید در این مسیر قرار داشته باشند گفت : اگر ما تنوع افکار را به رسمیت نشناسیم و به کمک نگیریم آن آهنگ و عزم جدی برای تحول را بکار نگرفته ایم . اگر توجه به قانون نداشته باشیم ، فضا ، فرصت ، امنیت و آسایش و سنجیدگی در کار را به همراه نخواهیم داشت . و اگر فضای دوستی و هم کاری را فراهم نکنیم بخش زیاد از کار مورد بی توجهی قرار می گیرد .

بنا بر این اعتدال گرایی بعنوان یک نگرش به ما کمک خواهد کرد که بتوانیم قدمهای اصلی و اساسی در حوضه اجرایی و عمومی بر داریم . اعتدال سرمایه های پراکنده و نهفته در جامعه را بسیج می کند .

یکی از مصادیق همکاری در سایه اعتدال نهاد سازی و ساختار سازی است . توجه به کاهش تصدی گریها و واگذاری امور به مردم که تحت عناوین اصل 44 و بحث تشکیل سازمانهای مردم نهاد در حوضه های مختلف مورد تا کید مقامات عالی نظام بوده است.

شاه حسینی در خصوص تقویت تشکلهای مردم نهاد در استان کرمانشاه گفت: برای سازمانهای مردم نهاد در بخش اجتماعی اقدامات خوبی صورت گرفته است . گرچه هنوز نوپا است . ولی امیدواریم از این ظرفیت برای تدبیر امور استفاده کنیم . با همراهی می توانیم مسائل توسعه اجتماعی و فرهنگی را پیش ببریم . یکی از اقداماتی که انجام شد تشکیل شورای مرکزی و مشورتی و اختصاص فضا برای فعالیت تشکلها بود . این کار نوعی تمرین برای واگذاری امور به تشکلهای مردم نهاد است که امیدواریم همه از نتیجه کار راضی باشیم .

قریب به 10 میلیارد تومان در قالب بیش از 100 طرح در بخش اجتماعی و فرهنگی با مشارکت سازمانهای مردم نهاد برای مردم در استان در حال اجرا  است.

بخشی تحت عنوان فضاهای کاربردی تحت عنوان سمن سرا ها هستندکه محدودیت فضای کاری از بین خواهد رفت . بخشی مربوط به طرحهای آموزشی و فرهنگی است که توسط فرمانداریها و سازمانهای اجتماعی و فرهنگی اجرا میشود. این اتفاق در تاریخ فعالیتهای استانداری بی سابقه یا کم سابقه است .

ما امیدواریم و انتظار داریم از این ظرفیت ارزشمند استفاده بیشتری ببریم .این مهم منوط به پذیرش همدیگر و توانا ئیهای همدیگر است .

شاه حسینی در خصوص آسیبهای اجتماعی در استان کرمانشاه و اینکه این معضلات یک شبه بوجود نیا مده است گفت : بحث آسیبهای اجتماعی در اولویت کاری قرار دارد . آسیبهای اجتماعی مقطعی و لحظه ای نیست . بلکه فرایندی و علت و معلولی است که برای رفع آن نگاهی بلند و همه جانبه و دقیق و علمی نیاز دارد .

این امید را داریم که وضعیتی شایسته تر برای سیمای فرهنگی و اجتماعی شهرمان داشته باشیم . 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی