هشدار و پیام یک کودک در محله ی آسیب پذیر برای مردم و مسئولین: ترا به خدا نگذارید ما معتاد شویم



حیات غرب – حاشیه نشینی ومعضل افزایش آسیبهای اجتماعی ، کودکان و نوجوانان را بیش از ردهای سنی دیگر درمعرض تهدید قرار داده و این زنگ خطر از مدتها پیش به صدا در آمده است .

اگر به آسیبهای اجتماعی اطراف خود بی توجه باشیم و اگر فرزندان و آینده سازان کشور مورد توجه و مراقب ویژه قرا نگیرند درزمانی نه چندان دور، سیل مهار ناشدنی آسیبها محدود به محلات خاص نمانده و به سرعت درتمام جامعه منتشرخواهد شد و همه ی اقشاردر خطر بحران فرهنگی و اجتماعی قرار خواهند گرفت .

مدتی است که استانداری کرمانشاه نگاه ویژه ای به کنترل ، مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی در مناطق آسیب پذیر داشته  و استفاده از توان و تخصص افراد تاثیر گذار اجتماع و همکاری با تشکلهای مردم نهاد را در دستور کار قرار داده است .تشکلهای مردم نهاد نیز هر کدام با توجه به تخصص خود با مشارکت همدیگر و دیگر نهاد ها و ادارات  قدمهای خوب و موثری در این خصوص برداشته اند که در اخبار منتشر شده دریکسال گذشته شاهد تنوع و گستردگی این فعالیتها هستیم .
  موسسه  پیشگیری  از آسیبهای  اجتماعی  طلیعه  تدبیر  زاگرس یکی از تشکلهای مردم نهاد فعال می باشد که با کمک دفتر اجتماعی استانداری در محله ی ملا حسینی شهر کرمانشاه اقدام به تشکیل کلاس آموزشی ، مسابقه نقاشی و نمایشگاه نقاشی از آثار کودکان محله نمود است

این سمن با مدرسی خانم دکتر لیلا جباری ، روانشناس کودک و نوجوان در مرداد ماه کلاسهای آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان و والدین را در خانه  کرامت  با همکاری  بسیج  خواهران  به منظور  پیشگیری  از آسیبهای  اجتماعی و با  محوریت  پیشگیری  از اعتیاد  و افزایش تاب آوری برگزار  نمود.

در این کلاسها  کودکان و نوجوانان  با روشهای عملی خود مراقبتی و تاب آوری  و  اینکه  از  چه  برنامه هایی برای  سلامتی  جسم و  روان  خود  استفاده  کنند آشنا شدند.پس از این آموزشها از شرکت  کنندگان  خواسته  شد  که  با موضوع پیشگیری  از  اعتیاد ،  در نمایشگاه نقاشی بر پا نمایند .

شرکت  کنندگان  بصورت   انفرادی  و  گروهی   نقاشی هایی  ترسیم  نمودند  که به نوعی بیان خواهش های درونی آنها از بزرگسالان اعم از والدین ، مردم و مسئولین بود.

در کنار نمایشگاه والدین ضمن بازدید از آثار فرزندان خود ، برای مراقبت بیشتر از فرزندان با مفاهیم و مراحل عملیاتی خود مراقبتی و تاب آوری آشنا شدند .

در پایان  به آثار  برتر  و شرکت  کنندگان  فعال  جوایزی  اهدا  گردید.

بعد از آشنایی کودکان و والدین با خطرات اعتیاد پیام  یکی از  شرکت  کنندگان بیش از دیگران جلب توجه می کرد و هشداری جدی به جامعه بود این کودک در کنار نقاشی خود نوشته بود: ترا  بخدا  نگذارید  ما  کودکان معتاد  شویم.

درخواست  کودکان، نوجوانان  و  والدین  این  بود  که  آنها به  اینگونه  آموزشها  نیازمبرم دارند و خواهان فعالیت بیشتر و مستمر مسئولین در این محلات هستند .



اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی