سازمانهای مردم نهاد در شهرستان گیلانغرب

شهرستان گيلانغرب به مرکزيت این شهر ، جمعیتی  بالغ بر65هزار نفر دارد . حدود 21 هزار نفر در شهرگیلانغرب 3000نفر در شهر سرمست و بقیه در روستا و مناطق عشایر نشین سکونت دارند.

این شهرستان بعلت دفاع شجاعانه در دوران دفاع مقدس مفتخر به دریافت عنوان دومین شهر مقاوم کشور شد.

شهرستان گیلانغرب دارای دو بخش گواور و مرکزی و دو شهر گیلان غرب و سرمست می باشد.فاصله این شهرستان تا  مرکز استان 155 کیلومتراست .

این شهرستان استعداد خوبی در بخش کشاورزی و معدن دارد. همجواری با شهر مندلی عراق یک استعداد بالقوه برای رونق تجاری شهرستان محسوب میشود  .

شهرستان گیلانغرب دارای 10 سمن فعال و 13 سمن در حال ثبت دارد که در حوزه های محیط زیست و منابع طبیعی، بهداشت و درمان، فرهنگی ، اجتماعی، بانوان وامور خیریه فعالیت دارند .

بجز فعالیت در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی و امور خیریه ، وضعیت شیوع کرونا باعث شده است مشارکت سمن ها ومسئولین در دیگر حوزه ها بصورت مجازی و غیر حضوری باشد .

در این شرایط ویژه و برای مقابله با ویروس کرونا فعالیت مستقل سمن ها در زمینه هایی همچون اقدامات درمانی و  پیشگیرانه و آموزشهای فرهنگی افزایش یافته است .

فرمانداری این شهرستانن اعتقاد دارد چون سمنها نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند، لذا مسئولین شهرستان حمایت از سازمان ها و موسسه های مردم نهاد را در دستور کار دارد تا فعالیت مثبت آنها بصورت مستمر و مداوم باشد و در این رابطه تلاش دارند تا سمنها رشد کمی و کیفی پیدا کنند .

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی