معرفی سازمانهای مردم نهاد در شهرستانها / شهرستان سرپل ذهاب

شهرستان سرپل ذهاب با وسعت۱۲۷۳ کیلومترمربع و جمعیت  ۸۵ هزار نفری سومین شهرستان استان کرمانشاه از لحاظ جمعیت است و در مرکزیت چهار شهرستان(ثلاث باباجانی،گیلانغرب،دالاهو وقصرشیرین) قرار دارد.

این شهرستان دارای ۱۵ سازمان مردم نهاد می باشد که در حوزه های محیط زیست،منابع طبیعی،سیاسی اجتماعی،صنایع دستی،امور خیریه ، حمایت از حیوانات وکمک هزینه ازدواج جوانان فعالیت دارد .

در این شهرستان نگاه به سمن ها مطلوب بوده  و جایگاه ویژه ای دارد. بطوریکه در تمام جلسات مرتبط دعوت و از نظرات آنان استفاده می شود.

فرمانداری سرپل ذهاب با برنامه ریزی در حال ارتقاء کمی و کیفی سازمانهای مردم نهاد می باشد .

فرزادی پور  فرماندار سرپل ذهاب: سازمان‌های مردم نهاد گروههای غیر انتفاعی هستند که به صورت مستقل از دولت به فعالیت‌های داوطلبانه می‌پردازند این سازمان‌ها برای اهداف مختلفی تشکیل می شوند که معمولاً اهداف انسان‌دوستانه و زیست محیطی از جمله حوزه فعالیت آنها است .

در دنیای پیشرفته امروز نام سمنها را زیاد شنیده ایم که به شکل های مختلف در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند . هلال احمر و صلیب سرخ جهانی دو نمونه بزرگی  هستند که جامعه با خدمات آنها آشنایی دارند .

 اهمیت روز افزون جایگاه سمنها در دنیا و نقش آفرینی آنها در جایگاه مدنی باعث گسترش سازمان‌های مردم نهاد در کل دنیا شده است  .

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی