معرفی سازمانهای مردم نهاددر شهرستانها / شهرستان کنگاور

 

 

شهرستان کنگاور براساس برنامه توسعه شهرستان های استان کرمانشاه در شرقی ترین قسمت استان کرمانشاه واقع گردیده که از شمال به شهرستان اسدآباد، از جنوب به شهرستان نهاوند، از شرق به شهرستان تویسرکان استان همدان و از غرب به شهرستان صحنه و هرسین محدود می شود.

 

این شهرستان با وسعت 930 کیلومتر مربع معادل 7/3 درصد از مساحت استان دارای یک بخش مرکزی و 2 مرکز شهری (کنگاور و گودین) تعداد 5 دهستان و 111 آبادی می باشد. براساس سرشماری سال 1390  این شهرستان با جمعیت 81051 نر 2/4 درصد از جمعیت استان را شامل می شود.

این شهرستان دارای اماکن طبیعی، گردشگری و تاریخی منحصر بفرد است از جمله مهم ترین مکان های تاریخی فرهنگی می توان به معبد سنگی آناهیتا با قدمتی بیش از 2000 سال، گودین تپه با قدمتی بیش از 8000 سال، معدن شل مران(چل مران)، قلعه ساری اصلان، پل آجری کوچه، امامزاده ابراهیم، امامزاده باقر گوین، امامزاده سیدجمال الدین فش، چندین حمام تاریخی و ... و از آثار طبیعی شهرستان می توان به سراب فش، سراب کبوتر لانه، سراب ماران و ... اشاره نمود.

از قابلیت های مهم شهرستان کنگاور که مهم ترین آن قرارگیری بر مسیر اصلی ارتباطات استان و عتبات عالیات است میتوان نام برد که شهرستان دروازه ورودی استان نیز می باشد.

شهرستان کنگاور دارای زمین های مستعد و حاصلخیز و باغات در اراضی شیب دار و همچنین توسعه دامپروری است که میتواند یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری باشد.      

 

این شهرستان دارای 6 سازمان مردم نهاد ثبت شده که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، امورخیریه، حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حمایت از معلولین می باشد فعایت دارند.   

بیشتر فعالیت این سمن ها در حوزه آموزش و فرهنگ سازی با برگزاری کلاس های آموزشی حضوری و مجازی در قالب برنامه های فرزندپروری، تاب آوری اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری از آسیب های زیست محیطی و امورخیریه اشاره کرد.

مشارکت سمن ها با شهرستان در زمان وقوع بحران ها ازجمله آتش سوزی در سطح مراتع که همراه و بازوی کمکی ادارات مربوطه برای مهار آتش سوزی بوده اند. در زمان وقوع بحران کرونا که سمن ها در کلیه ابعاد مشارکت و نقش مهمی داشته اند  بطوریکه با جمع آوری مساعدت مالی بالغ بر 2میلیارد تومان  و مساعدت غیرمالی که بصورت خرید جهیزیه ، تجهیزات بیمارستانی ، توزیع بسته های غذایی و بهداشتی بین افراد نیازمند نقش بسیار موثری داشته اند.      

درخصوص فعالیت مستقل سمن ها نیز انجمن نسیم سراب آناهیتا به همراه موسسه خیریه قائم آل محمد(عج) شهرستان با طرح کاشت نهال مثمر نذری در سطح شهرستان (شهر و روستا) که در چند سال اخیر بیش از 10000 نهال بوده اقدام بسیار موثری داشته اند.

برنامه های فرمانداری برای رشد کمی و کیفی سمن ها دعوت از سمن ها توسط فرمانداری و ادارات برای شرکت در جلسات مرتبط و استفاده از نظرات سازنده و مناسب آنها بوده است. مهم ترین برنامه فرمانداری تهیه و تدوین شناسنامه فرهنگی و اجتماعی شهرستان کنگاور بوده که با همکاری ادارات، سمن ها بویژه سمن صبح سفید صورت گرفت و از طریق فرمانداری به دفتر مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری ارسال گردید.      

محله‎بندی شهر کنگاور براساس رویکردها والزامات  اجتماعی و فرهنگی شهرستان  مستند به ماده 80قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران

معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری  شهرستان کنگاور

با همکاری سازمان مردم نهاد صبح سفید

بهار و تابستان 1399

چکیده

  یکی از شاخص‎های توسعه شهری، محله‏بندی شهر براساس شاخص‏های توسعه پایدار و استفاده از پتانسیل‏های محله در مدیریت شهری است.پژوهش حاضر، با هدف محله‎بندی شهر کنگاور براساس رویکردهای اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته است. نوع پژوهش کاربردی است که براساس روش اسنادي و به صورت توصيفي- تحليلي   صورت گرفته است. محله‏بندی براساس شاخص‎هاي تراكم جمعيت و خانوار در هكتار، نسبت جمعيت جوان و سالمند به كل جمعيت، بعد خانوار، سيماي محله، وسعت و محدوده آن، شبكه‏هاي ارتباطي و همچنين مراکز مذهبی، فرهنگی، اجتماعی محله‎ بوده است. به منظور جمع آوری داده‎ها و اطلاعات، از مطالعات کتابخانه‎ای، مصاحبه و مشاهدات میدانی استفاده گردیده است. جامعه آماري مورد تحقیق، شهر کنگاور است. با توجه به بررسی مقدماتی به عمل آمده،طبق آخرین سرشماری در سال 1395 در شهر کنگاور، جمعیت این شهر برابر با ۷۶٬۲۱۶ نفر (۲۳٬۲۵۳ خانوار) برآورد شدهکه به وسیله روش نمونه‎گیری کوکران حجم نمونه از تعداد کل خانواده‎ها جهت بررسی هرچه بیشتر در مطالعات میدانی و تنظیم پرسشنامه تعیین می‎شود.و با توجه به نتایج حاصل از یافته‎های پژوهش با رویکردی تحلیلی، مهم‎ترین مؤلفه‎ها و معیارها و بهترین ایدئولوژی‎های کاربردی در جهت بهبود وضعیت کمی و کیفی شهر، شاخص‎های اساسی اجتماعی و فرهنگی محلات در شهر کنگاور ارائه  شده است. واژگان کلیدی: مدیریت شهری، محله‎بندی، اجتماعی، فرهنگی، کنگاور

آخرین وضعیت سازمانهای مردم نهاد فرمانداری شهرستان کنگاور

 

 

آخرین وضعیت سازمانهای مردم نهاد فرمانداری شهرستان کنگاور

ردیف

نام

نام خانوادگی مدیر عامل

هیات مدیره

افراد فعال سازمان

 

عنوان  سازمان

حوزه فعالیت

شماره ثبت

تاریخ

شماره همراه

آدرس

1

مریم

طاهرآبادی

11

150

کانون فرهنگی اجتماعی امور عنوان

کلیه مسائل اجتماعی بانوان

22

04/05/1388

09187376901

خیابان  فش کمیسیون امور بانوان

2

فرنگ

رحمتی

9

20

هم اندشان صبح سفید

پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقاء سلامت روان

54

01/03/1394

09185534812

کوچه شهربانی سابق

3

محمد رضا

نیک نگر

11

30

انجمن سبز نسیم سراب آناهیتا کنگاور

حفاظت ازمحیط زیست

20

10/10/1397

09183372072

پاساژ امام رضا

4

فرهاد

زارعی

11

70

موسسه خیریه قائم آل محمد (عج)

نیکوکاری وامور خیریه

45

27/09/1391

09183862080

کنگاور محله بهار جنب مسکن مهر تاکسیرانی

5

حبیب اله

پاکروش

9

10

موسسه خیریه بیمارستان  شهید دکتر چمران کنگاور

نیکوکاری وامور خیریه

92

22/12/1398

09187253884

بلوار انقلاب بیمارستان شهید دکتر چمران

6

داریوش

سلیمی

11

11

سازمان مردم نهاد دفاع وحمایت از حقوق معلولین

حمایت از حقوق معلولان

96

1399/10/30

 

09189042046

خیابان شهید رجایی کوچه بهزیستی اداره بهزیستی

جمع کل

62

291

-

-

-

-

 

-

353

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی