مشکل بیماران مبتلا به ایدز در استان کرمانشاه

حیات غرب - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، به مناسبت هفته جهانی ایدز (۱۰_۴ آذر) گفت: یکی از چالش‌های اصلی در کشور و استان ما کاهش تشخیص و شناسایی موارد مبتلا به HIV است وباوجود زیر ساخت‌های مورد نیاز و ایجاد دسترسی برای عموم جامعه و افراد واجد شرایط جهت آزمایش رایگان و محرمانه HIV، هنوز به علت عدم آگاهی جامعه از این مراکز و همچنین انگ و تبعیض متاسفانه افراد واجد شرایط تمایل ندارند در این مراکز تحت درمان قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به شعار جهانی سال ۱۴۰۱ " برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص HIV " لازم است تلاش بیشتری برای ایجاد دسترسی بدون هیچ گونه قید و شرطی برای انجام آزمایش محرمانه و رایگان و همچنین ارائه خدمات کاهش آسیب فراهم گردد.
به گفته شکیبا با توجه به تاثیر درمان در بهبود زندگی و طول عمر طبیعی این بیماران و کاهش قابل توجه انتقال بیماری به دیگران، بهترین راه برای کنترل این بیماری دادن آزمایش HIV، تشخیص به هنگام و گرفتن درمان است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد:
در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری کلیه خدماتی که برای پیشگیری، تشخیص و درمان به مبتلایان HIV به صورت رایگان و با حفظ محرمانگی انجام می‌گیرد.
همچنین خدمات آموزشی، پیشگیری، تشخیص و آزمایش HIV در تمام مراکز جامع و پایگاه‌های سلامت، مراکز ویژه سلامت زنان، مراکز کاهش آسیب و ... ارائه می‌شود.
مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شماره یک کرمانشاه میدان فاطمیه (رفعتیه)، انتهای خیابان پزشکان و با شماره تلفن ۳۷۲۴۴۹۳۸- ۳۷۲۴۴۹۳۸ و مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شماره دو کرمانشاه نیز شهرک تعاون، بالاتر از هتل آزادگان، روبروی استخر ایران سونا، جنب مرکز جامع سلامت وحدت باشماره تلفن تماس ۳۴۲۸۱۰۳۷ فعال است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی