معاون گردشگری استان: تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی کرمانشاه افزایش یافت

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به ۵۸ واحد تا پایان امسال خبر داد.

علی صابر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت حدود ۵۰ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان، اظهار کرد: باتوجه به پتانسیل های بالای گردشگری در سطح استان این تعداد اقامتگاه بوم گردی جوابگوی حجم بالای گردشگران نیست.

وی تصریح کرد: در ایام پیک سفر مانند تعطیلات نوروز ظرفیت اقامتگاه‌های بوم گردی استان کاملا پر می‌شود که نشان می‌دهد توجه گردشگران به این نوع از مراکز اقامتی روز به روز در حال افزایش است.

معاون گردشگری استان افزود: در تلاشیم تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی در سطح استان را افزایش دهیم و در این رابطه تعداد قابل توجهی هم متقاضی داریم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به موافقت‌های اصولی صادر شده تا پایان سال هشت اقامتگاه بوم گردی جدید در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید.

صابر با بیان اینکه در حال حاضر توزیع اقامتگاه‌های بوم گردی در سطح استان یکسان نیست، افزود: بیشتر اقامتگاه های ما در منطقه اورامانات یا شرق استان قرار گرفته‌اند، لذا توزیع مناسب آنها هم در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین بااشاره به درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، اظهار کرد: براساس این درجه‌بندی نرخ اقامت هر نفر در اقامتگاه های بوم گردی استان بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی