معاون استانداری کرمانشاه: دولت سیزدهم در حوزه مسائل اجتماعی دغدغه مند بوده و ورود خوبی داشته است/ مشکلات اجتماعی باید به همراهی خود مردم حل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه های حاکمیتی بدون همراهی مردم در زمینه رفع مشکلات اجتماعی ناکارآمد خواهند بود، گفت: بهتر این است که مشکلات اجتماعی با ورود و به دست خود مردم حل شود و در این بین دستگاه های حاکمیتی لازم است بستر ورود و همکاری مردم را بخوبی فراهم کنند.

علی شعبانی در جلسه امروز(دوم دی) شورای اجتماعی استان با بیان اینکه زحمات بسیاری کشیده شده که مسائل اجتماعی کرمانشاه در اولویت مسئولین کشوری و شورای اجتماعی کشور قرار گیرد، گفت: رویکرد عمده دولت ها توجه به مسائل سخت افزاری و زیرساختی است و کمتر به حوزه های فرهنگی و نرم افزاری ورود می کنند، اما خوشبختانه دولت سیزدهم در حوزه مسائل اجتماعی دغدغه مند است و ورود خوبی داشته و در حال حاضر آسیب های اجتماعی کرمانشاه جزو اولویت ها قرار گرفته است.

وی به مشکلات و آسیب های اجتماعی استان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در سالهای گذشته نگاه جدی به موضوعات اجتماعی استان نشده و امروز با حجم انبوهی از مشکلات و آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف مواجه هستیم.

شعبانی گفت: طلاق، معتادان متجاهر، رشد پایین جمعیت، سالمندی، حاشیه نشینی، اعتیاد و... تنها بخشی از این آسیب ها هستند که کار چندانی در خصوص مهار آنها صورت نگرفته است.

وی افزود: هیچکس انتظار به صفر رسیدن مشکلات و آسیب های اجتماعی را ندارد و اینکه بتوانیم آنها را کنترل کنیم، اتفاق مطلوبی است. بنابراین در گام اول به دنبال توقف روند صعودی مشکلات و آسیب های اجتماعی هستیم و همین توقف و کنترل نقطه مطلوبی برای ما محسوب می شود.

شعبانی گفت: سال گذشته که کار را در استانداری کرمانشاه تحویل گرفتیم "مسائل مالی" مانع اصلی ما بر سر انجام کار بود، اما خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته اعتبارات خوبی در این زمینه به استان اختصاص داده شده است.

معاون استانداری کرمانشاه گفت: البته اعتبارات در حدی نیست که معجزه کند و مشکلات را کاملا ریشه کن کند، اما می تواند شروع خوبی برای ورود ما به کنترل معضلات و آسیب های اجتماعی باشد.

شعبانی گفت: نکته مهم در شرایط فعلی عزم همه دستگاه های مرتبط برای کنترل آسیب های اجتماعی است و هرچه قدر در این مسیر با جدیت گام برداریم و کار کنیم، اعتبارات هم به همان میزان به استان اختصاص می یابد.

وی افزود: همه باید بدانند مادامی که معضلات و آسیب های اجتماعی را حل نکنیم حل مابقی مسائل استان دشوار خواهد بود و مسائلی مانند رونق اقتصادی و رونق گردشگری در گرو حل و کنترل همین آسیب ها است.

وی تاکید کرد: اگر نتوانیم این آسیب ها را کنترل کنیم عملا تمام تلاش ها و سرمایه ها سوخت می شود و راه به جایی نمی بریم. بطور مثال این همه برای ازدواج آسان تبلیغ و تلاش می کنیم، اما بعضا بعد از دو سه سال با طلاق زوجین علاوه بر بی همسر شدن دو فرد، یک زن سرپرست خانوار و یک بچه طلاق روی دست جامعه می ماند، بنابراین باید این معضلات را کنترل کنیم تا زحمات دیگر به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه دستگاه های حاکمیتی بدون همراهی مردم در زمینه رفع مشکلات اجتماعی ناکارآمد خواهند بود، گفت: بهتر این است که مشکلات اجتماعی با ورود و به دست خود مردم حل شود و در این بین دستگاه های حاکمیتی لازم است بستر ورود و همکاری مردم را بخوبی فراهم کنند.

شعبانی گفت: قطعا یک گروه جهادی وقت و تمرکز بیشتری نسبت به مسئول یک دستگاه در زمینه رفع مشکلات اجتماعی دارد و باید بستر کار برای این گروه ها را فراهم کنیم.

وی افزود: از طرفی باید تقسیم کار صورت گرفته تا از موازی کاری دستگاه ها در زمینه رفع معضلات و آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

شعبانی گفت: اینکه یک بار مسئله حاشیه نشینی برجسته شود و همه با هم به آن ورود کرده و از سایر معضلات اجتماعی غافل بمانیم درست نیست و باید تقسیم کار صورت گیرد.

وی افزود: در مجموع با اعتباراتی که به استان اختصاص داده شده امیدواریم با حرکت درست، نتایج و تغییرات بزرگی را رقم بزنیم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی