فراخوان برای تاسیس سازمان مردم نهاد از سوی وزارت کشور صادر شد

 

براساس  آیین‌نامه تشکل‌های مردم نهاد مصوب هیأت وزیران در شهریورماه ۱۳۹۵، کلیه متقاضیان  واشخاص حقیقی، تشکل ها و گروههای مردمی  فعال، بعنوان حلقه های میانی، می توانند پس از طی فرایندی نسبت به ثبت و اخذ مجوز سازمان مردم نهاد(NGO)  از دستگاههای مربوطه اقدام کنند،

سازمان های مردم نهاد با رویکرد  غیرانتفاعی ، غیر سیاسی و غیر تجاری مجاز به فعالیت می باشند .

سازمان مردم نهاد یا سمن با حداقل 9 نفر علاقمند در حوزه های مختلف می توانند اقدام به تاسیس نمایند . البته دونفر از آن افراد باید در حوزه پیشنهادی تخصص لازم را داشته باشند . 

حوزه فعالیت سازمان های مردم نهاد یکی ازموارد علمی ، فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی ، هنری، نیکوکاری وامورخیریه، بشردوستانه، امورزنان، آسیب دیدگان اجتماعی، حمایتی، بهداشت و درمان، توانبخشی، محیط زیست، عمران وآبادانی خواهد بود .

 متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به آدرس www.moi.ir نسبت به ثبت سمن اقدام کنند.بدیهی است پس از طی مراحل اولیه، موضوع در استانداری و یا فرمانداریهای استان کرمانشاه تا اخذ مجوز پیگیری خواهد شد. 

البته این فراخوان از سوی وزارت کشور موضوع جدیدی نبوده و استان کرمانشاه هر ماه شاهد تاسیس سمنهای مختلف بوده است .

استان کرمانشاه داری 630 سمن ثبت شده است که از لحاظ کمی رشد خوبی می باشد . امیدواریم دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه بستر رشد کیفی آنها را نیز فراهم کند . 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی