مقاله ها

برف زود هنگام در استان کرمانشاه/ ۲۶۰ کیلومتر باند جاده‌های استان کرمانشاه برف‌روبی شد

حیات غرب - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به بارش برف و باران در روزهای اخیر در استان گفت: تاکنون ۲۶۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی در جاده‌های استان کرمانشاه انجام شده است.

- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به بارش برف و باران در روزهای اخیر در استان گفت: تاکنون ۲۶۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی در جاده‌های استان کرمانشاه انجام شده است.

«فریبرز کرمی» روز سه‌شنبه  افزود: طی ۲۴ ساعته گذشته ۵۶ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۷۸ نیروی راهداری نسبت به خدمات رسانی در جاده‌های استان همزمان با بارش برف و باران اقدام کردند. ️

وی در ادامه به بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر استان به دنبال کاهش دما، اشاره کرد و گفت: در این راستا ۲۶۰ کیلومترباند عملیات برف‌روبی انجام گرفته است. ️

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه همچنین از توزیع ۵۰ تن شن و نمک در محورهای مواصلاتی و مناطق سردسیر استان جهت جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها خبر داد.

کرمی با بیان اینکه، بارش‌ها موجب ریزش سنگ در برخی جاده‌ها شده است گفت: ۳۵ مقطع و ۵۷ مرتبه ریزش برداری توسط راهداران انجام شده است.

️وی در پایان با اعلام سامانه تلفنی ۱۴۱ راهداری که در لحظه وضعیت راه‌ها را به اطلاع می‌رساند، گفت: لازم است کاربران جاده ای قبل از ورود به هر محوری وضعیت آن مسیر را از نظر ترافیکی و شرایط جوی بررسی کنند.

۳۸ میلیمتر بارندگی، ارمغان سامانه بارشی اخیر برای کرمانشاه

رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه طی فعالیت سامانه‌ بارشی اخیر به طور میانگین ۳۸ میلیمتر بارندگی برای این استان به ثبت رسید، گفت: با احتساب بارندگی های این چند روز اخیر در استان، میزان بارش های سال زراعی جاری در مجموع به ۸۲ میلیمتر رسید که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۲.۵ و نسبت به بلند مدت ۱۱ درصد افزایش نشان می دهد.

سعید قاسمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مدت مشابه سال زراعی گذشته در استان ۲۴ میلیمتر بارندگی به وقوع پیوسته بود ضمن آنکه میزان بارش بلندمدت نیز در این بازه زمانی نیز ۷۴ میلیمتر است.

رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: فعالیت سامانه بارشی اخیر که از روز دوشنبه آغاز شده است همچنان تا بعدازظهر امروز، شاهد بارش هایی (غالباً به شکل پراکنده) گاهی اوقات با وزش باد نسبتاً شدید، در برخی نقاط استان ادامه خواهد داشت که علاوه بر ارتفاعات، ممکن است؛ در گردنه های سردسیر نیز، به شکل رگبار پراکنده برف مشاهده شود.

قاسمی افزود: طی همین مدت جوانرود با ۶۹ و ثلاث باباجانی با ۶۷، گیلانغرب و پاوه با ۶۱ و سرپل ذهاب با ۵۳ میلی متر، بیشترین میزان بارندگی این سامانه بارشی را در استان به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۱۸ میلیمتر بارندگی نیز در شهر کرمانشاه به ثبت رسیده است یادآور شد: با خروج این سامانه، پیش بینی می شود؛ دمای هوا در بامداد فردا (چهارشنبه) در نقاط معتدل و سرد، به یک تا سه درجه سلسیوس زیر صفر کاهش یابد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی