مقاله ها

برای استان کرمانشاه بارندگی در راه است

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه ناپایدار به جو استان و صدور هشدار نارنجی بارش برف و باران خبر داد.

سعید قاسمی با اشاره به ورود سامانه ناپایدار به جو استان از فردا (۲۰ دی)، گفت: این سامانه تا روز دوشنبه هفته آینده(۲۵ دی) منطقه ما را تحت تاثیر خواهد داشت.
 
وی وزش باد و بارش را از پیامدهای فعالیت این سامانه برشمرد و خاطرنشان کرد: بیشترین بارش ناشی از این سامانه در نیمه شمالی استان بخصوص منطقه اورامانات روی خواهد داد.
 
به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بارش علاوه بر گردنه‌ها و ارتفاعات، در نواحی سردسیر نیز به تدریج به صورت برف مشاهده خواهد شد.
 
قاسمی با بیان اینکه بارش‌های این سامانه خصوصا برای نواحی شمالی استان قابل توجه است، تاکید کرد: در صورت عدم تغییر و یا تضعیف این سامانه، برای سایر نقاط استان نیز بارش‌های مناسبی پیش‌بینی می‌شود.
 
وی بیشترین بارش‌ها را مربوط به روز چهارشنبه و همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده دانست.
 
رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از وزش باد ناشی از این سامانه نیز یاد کرد که می‌تواند فردا(چهارشنبه) گاهی اوقات نواحی مرزی استان را کم و بیش غبارآلود کند و افزود: در مدت فعالیت این سامانه شرایط برای تشکیل مه، خصوصا طی ساعاتی از شب تا اوایل صبح و در نواحی سرد و معتدل فراهم می شود.
 
قاسمی گفت: این سامانه در زمان فعالیت خود باعث تعدیل دمای هوا(کاهش دمای روزانه و افزایش دمای شبانه) خواهد شد، به گونه‌ای که افت سه تا شش درجه‌ای دمای روزانه و افزایش پنج تا هشت درجه‌ای دمای شبانه برای نقاط مختلف استان انتظار می‌رود.
 
وی تاکید کرد: به جهت آمادگی بخش‌های مختلف برای این سامانه بارشی، هشدار نارنجی بارش برف و باران از سوی هواشناسی صادر شده است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی